سیم و زر (سهم من)

برداشت‌ها و نظرات من پیرامون یک برنامه‌ی تلوزیونی :)

سیم و زر (سهم من)

برداشت‌ها و نظرات من پیرامون یک برنامه‌ی تلوزیونی :)

سیم و زر (سهم من)

سیم و زر برنامه‌ای است گفتگو‌ محور از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 که پنج شنبه شب‌ها با حضور استاد فلسفه دانشگاه تهران جناب آقای دکتر امیرعباس علی‌زمانی و با اجرای خوب آقای علی درستکار از ساعت 22 و به مدت 55 دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود.

سامانه پیام‌کوتاه برنامه : 30000449
[تکرار این برنامه: جمعه ساعت 7 صبح]

آخرین نظرات

5شنبه 30 اردیبهشت95: دکتر علی‌زمانی(21)

پنجشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱ ق.ظ

به نام خدا

آخرین 5شنبه‌ی اردیبهشت ماه سال 1395، یکی از بهترین برنامه‌های سیم و زر برای بیست و یکمین بار با حضور استاد محترم فلسفه دین دانشگاه تهران،‌ آقای دکتر امیرعباس علی‌زمانی، به روی آنتن زنده شبکه 4 سیما رفت. برنامه‌ای که بنظر من در تمام لحظات خود سرشار از انرژی مثبت و دقت نظر بود. علاوه بر این تغییر زمان‌بندی اجرا، به این صورت که پس از شروع برنامه،‌بدون مقدمه چینی طولانی و یا مرور پیام‌های رسیده از برنامه‌های قبل، بلافاصله وارد متن گفتگو شده و با مدیریت دقیق زمان در چند مقطع 10 دقیقه‌ای، ابتدا اصل موضوع را بروشنی بیان نموده و در پایان در صورت لزوم چند دقیقه‌ای را به مرور پیام‌ها و پاسخ به تماس بینندگان اختصاص دهند، بنظرم بسیار مناسب و راهگشا رسید و از اتخاذ این روش که موجب هدایت هرچه بهتر مباحث می‌گردد،‌ به سهم خود ممنون و متشکرم. در این برنامه موضوع اصلی بحث «رابطه‌ی اصیل» بود که فایل صوتی کامل آن‌را می‌توانید از طریق سیم و زر آرشیو بشنوید یا دریافت کنید.


 ارتباط معنابخش ارتباطی است که در آن هم طرف ارتباط (دیگری)، و هم نحوه ارتباط (رابطه) اصیل باشند.



در این جلسه و به طور خاص استاد علی‌زمانی ویژگی‌های یک رابطه‌ی اصیل را معرفی نموده و هریک را به نوبه‌ی خود شرح دادند. که در این میان می‌توان به دوسویه بودن این نوع ارتباط، پویایی، رشد و اصلاح‌پذیری رابطه، محوریت صداقت در قبول ویژگی‌های طرفین و امکان بروز تمام و کمال شخصیت اصیل هر فرد به جای استفاده از نقاب‌های غیراصیل و همچنین تشکیل یک زیست جهان مشترک و واحد که منجر به تولد یک «ما» (به معنای واقعی کلمه) می‌شود، اشاره کرد. پرواضح است که پایه و اساس ایجاد و تداوم این چنین ارتباطی مبتنی بر ارزش‌ و فضیلت است، نه سود و منفعت؛ و در واقع این نوع ارتباط یک ارتباط صرفاً ابزاری و سودمحور نیست.


رابطه‌ی اصیل، رابطه‌ای پویا، رشد و اصلاح‌ پذیر، صادقانه و ارزش محور است. به همین دلیل هرگز نمی‌توان نقطه‌ پایانی برای این نوع رابطه متصور شد.


دکتر علی‌زمانی

در انتهای این برنامه استاد محترم به ماهیت رابطه در دنیای جدید که متاسفانه بشدت مبتنی بر سود تعریف شده و شبکه‌ی ارتباطی‌ای که مبتنی بر پول (بجای ارزش‌) شکل گرفته اشاره فرموده و این فرهنگ را یک «ضد فرهنگ» معرفی نمودند. و ریشه اصلی تمام مشکلات عارض شده بر بشر جدید را در گرو همین ارتباط‌های غیراصیل دانستند. ارتباط‌هایی که در صورت نبود یک فرهنگ قوی‌تر می تواند هرکس را در خود غرق نماید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۶
علی کمالی

نظرات  (۳)

خداوند شما را خیر و برکت فراوان دهد که تلاشتان برای این مجموعه ستودنی ست، سپاس فراوان
پاسخ:
از حضور و همراهی و دلگرمی شما بسیار ممنون و متشکرم. 
سلامت و سعادتمند باشید :)
ممنون از اینکه فایل صوتی رو قرار می دیدد . هزار بار تشکر 
پاسخ:
از ابراز نظر و محبت شما خیلی ممنونم.
انشاالله مورد استفاده و توجه قرار گیرد. 
بسیار عالی.
تلاشتان سراسر خیر و همتتان مستدام، انشاءالله.
پاسخ:
ضمن درود و احترام فراوان
از لطف شما ممنون و متشکرم. 
در پناه حضرت حق باشید :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی